سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مؤمن، بر آن که با او دشمنی می ورزد، ستم نمی کند و در راه آن که دوستش دارد، دست به گناه نمی زند . [امام علی علیه السلام]
آمار

بازدید امروز :123
بازدید دیروز :412
کل بازدید :3065285
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/2/11
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

به قلم مدیر سایت
دینکرد از کتاب های دینی کهن زرتشتیان است. این کتاب پس از صراحت به نیکویی ازدواج با محرم خود، برای عقلایی نشان دادن این کار زشت، این مثال را می زند: اگر زخمی بر آلت تناسلی مادر یا خواهر یا دختر کسی باشد و باید شخصی آن را پانسمان کند، در صورتی که غریبه ای پانسمان کند زشت تر از پانسمان کردن پدر یا پسر یا برادر است.

این توجیه نویسنده ی دینکرد، برگرفته از همان تفکر جاهلی است که همبستری زن و شوهر را زشت تلقی می کند؛ کاری زشت که چاره ای در انجام آن نیست! اگر تصوری درست از همبستری زن و شوهر داشته باشیم و بدانیم که این کار نه تنها زشت نیست بلکه از نظر اسلام، ثواب هم دارد، دیگر نوبت به این مثال مزخرف نمی رسد.
در ازدواج، پای برطرف ساختن یک نیاز فطری و فرزنددار شدن است. این کجا و پانسمان کجا؟!

نکته ی دیگری که از این مثال به دست می آید آن است که برخلاف ادعای برخی که می گویند: خویدوده به معنای سرپرستی محرم یا به معنای ازدواج با دخترعمو و دخترعمه و امثال آنهاست، نویسنده با صراحت سخن از پانسمان آلت تناسلی مادر و خواهر و دختر به میان می آورد که حکایت از مسائل جنسی با مادر و خواهر و دختر دارد.

عبارت دینکرد
«اگر کسی بگوید این کار در نهادِ خود زشت است، و در همان زمان زخمی بر آلتِ مادر یا خواهر یا دختر خویش ببیند، و ببیند که هیچ چاره ای نیست جز آنکه مردِ پزشکی، زخم بند بر آن زخم نهد، <آیا مردِ بیگانه> سزاوارتر است یا که پدر، پسر یا برادرش در امرِ پزشکی به فریاد رسند؟ ]یا نیز: آیا سزاوار نیست که پدر یا پسر یا برادرش در این کار به فریاد رسند؟[
در این میان، کدام <گزینه> در نهاد خویش زشت تر است؟ که آن جا <ی زخمین> را <پدر یا پسر یا برادر> با دست بپرماسند و زخم بند بر آن جا نهند، یا آنکه یک مرد <یا پزشک> بیگانه؟
<به همان گونه> اگر جفت گزیدن به زمان بایستگی رسیده باشد، کدام کار، که در نهاد خویش زشت تر است، کم تر زیانمند خواهد بود؟
اگر در پنهان با هم جفت شوند، به گونه ای که پیمان نامه ی زناشویی آنان با پشتوانی از گواهان استوار گردیده باشد <بهتر است>، یا که ناگهان مردمانی از سغد و سوریه، مردمِ شهر را همگی بیاگاهانند که: <وای> این مردم متفرعن کارشان بدانجا کشیده است که فلان مردِ رومی با دختر یا خواهر یا مادرِ بَهمان مردِ پارسی آن کار را به یوبه ی کام توانستی کردن؟
اینجاست که این کار (= خویدوده) کم تر چهره ی زننده ای پیدا می کند». (کتاب سوم دینکرد، دفتر اول، صفحه 147)


کتاب سوم دینکرد دفتر اول ص 147


  
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل